2017-03-03

3 mars

Sinnena

11 kommentarer:

Unknown sa...

Sinnena äro fem.

Med synen kan jag se dig, vackrare än en solstråle.
Med hörseln kan jag uppfatta dina viskningar, likt den svaga vinden i trädens toppar.
Med luktsinnet finner jag din doft, som nyutspruckna rosor om våren.
Känseln ger mig din beröring, lätt eller passionerad.
Och jag kan smaka dina läppar, söta som socker och honung.

Men sedan finns där ett sjätte sinne, om man nu kan kalla det så. Blödande, jublande, allt är ditt. Med hjärtat förnimmer jag kärleken.

B i r g i t t a sa...

In a Sense

skimmer sa...

SINNENA

Sinnnnennnna
Siiiinneeeen har minnen
Sinneneeeeeena
Sence

skimmer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Grå papegoja sa...

Hej Mickis! Välkommen till skrivpuff, om du är ny. Skapa gärna en egen blogg och samla dina texter där. Då får du texter och kommentarer på dem, samlade på ett ställe. När du skrivit din text, så lägger du in en länk som kommentar här. Läs och kommentera gärna andras skrivpuffbloggar. Det brukar vara uppskattat. Härlig, lite gammaldags i positiv bemärkelse, text du skrivit. Jag läser gärna mer av det du skrivit.

Skimmer! Utsökt i all sin korthet.

Grå papegoja sa...

Lite allmän information om skrivpuff finns här


Allmän information

Grå papegoja sa...

Sinnenas trädgård

Stanna här sa...


Sinnena

skimmer sa...

vackert Mickis

Skymning sa...

Sinnen

Unknown sa...

Tack! Vad glad jag blir.

Ja, jag är ny. Men nu har jag skaffat en blogg så i fortsättningen länkar jag dit.

God kväll och ha det bra. :)