2012-04-02

2 april 2012

Skriv om att stupa.

10 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Dagens är inne

Iris sa...

Försöker skriva haiku

Kalle Byx sa...

Med huvet före

marmoria sa...

Hos Oraklet

ronjja sa...

Idétorka, så jag skrev om vad jag såg i morse istället.

Charlotte sa...

Två sätt att stupa

Birgitta Färnström sa...

Att stupa

”Törs du?”
”Nej!”
”Jag törs!”
”Hmm.”
”Tror du mig inte. Du tror mig inte.”
”Äsch!”
”Fy fan alltså! Vem fan är du att döma mig?”
”Men lägg av… det handlar väl inte om det. Jag dömer inte dig.”
”Men du tror ändå inte jag törs…”
“Nej, jag tror inte att du törs.”
”Du törs ju inte så vad ger dig rätt att stå där och hånle och påstå att jag inte törs?”
”Vi är lika du och jag.”
”Vad?”
”Äsch!”

”Jag ska bevisa att jag törs.”
”Nej, gör inte det. Snälla!”
”Då ska du få se, då ångrar du dig att du inte trodde på mig.”
”Ja och kanske jag dör.”
”Jag dör inte.”
”Inte du. Du kanske överlever men jag dör.”
”Varför?”
”Jag är din rädsla.”

Ronjja sa...

Åh, Birgitta bra skrivit! Jag blev överraskad över att det var rädslan han/hon hade en konversation med! Oväntat och bra :)

Iris sa...

Jättebra, kul med oväntade slut. Den där rädslan har jag pratat med många gånger!

saqer sa...

Stupa